Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

29 listopada 2012

Szybkie ciasto drożdżowe

   Nie przypominam sobie abym kiedykolwiek robiła tradycyjne, zagniatane ciasto drożdżowe. Po prostu za dużo z nim roboty.
   Wszystko się zmieniło, kiedy dostałam od koleżanki ten przepis - proces produkcyjny skraca się do minimum, a jego dodatkową zaletą jest fakt, że nigdy nie jest suche.
   Jest idealne do kawy czy kubka ciepłego kakao.

Składniki:
  • 3 szkl mąki,
  • 3 jajka,
  • 1 szkl cukru,
  • 1 szkl letniego mleka,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1 kostka margaryny,
  • 1 kostka drożdży a 100 g
  • masło i bułka tarta do wysypania formy
Wykonanie:
   Dokładnie rozmieszać drożdże z cukrem w letnim mleku. Zaczyn pozostawić do podrośnięcia na 15-20 minut.
   Margarynę rozpuścić i ostudzić (może być ciepła, lecz nie gorąca).
   Do dużej miski wsypać przesianą mąkę, wbić jajka, wsypać cukier waniliowy oraz wlać rozpuszczoną margarynę i podrośnięty zaczyn drożdżowy (można dodać rodzynki według uznania). Wszystko wymieszać łyżką.
   Formę wysmarować masłem, wysypać tartą bułką i wylać do niej ciasto.
Pieczemy w 170-175 C (maksymalnie (!) 180 C - drożdżowe "nie lubi" wysokiej temperatury) do "suchego patyczka" i uzyskania przez ciasto złotego koloru.

Ciasto piekę w tortownicy o średnicy 24 cm.

Szybkie ciasto drożdżowe

41 komentarzy:

  1. fajny pomysł kiedy nie ma się czasu żeby czekać aż ciasto wyrośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie jest to ciasto ekspresowe :)

      Usuń
  2. Wygląda wspaniale! I pomysł genialny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To prawda, pomysł jest genialny. W życiu bym nie wpadła na to, że można upiec ciasto drożdżowe bez zagniatania.

      Usuń
  3. będę musiała spróbować bo ciasta drożdżowe kocham

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, koniecznie! Myślę, że Ci przypadnie do gustu.

      Usuń
  4. UWAGA nastawiłem...Pięknie rośnie .teraz dodam owoce ze słoika i kruszonkę ...Mam nadzieję , że to jest to ...!!!Dopisek uczynię za godzinę DZIADEK

    OdpowiedzUsuń
  5. ale dlaczego DZIADEK się juz nie odezwał więcej... przeżył? :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis super, ciasto wyszło genialne delikatne a zarazem wilgotne.
    pozdrawiam,Jarosław;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo się cieszę, że się udało.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. super szybkie, pyszne i cudownie wilgotne, smakuje nawet po kilku dniach.
    piekłam drugi raz, pięknie wyrosło i niestety, drugi raz środek opadł. nie wiem dlaczego tak się dzieje. może to wina piekarnika...
    ale mimo to ten drożdżowiec na pewno zagości na naszym stole jeszcze niejeden raz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Mnie właśnie też środek ciasta opadł, więc chyba to taka jego uroda :)

      Usuń
  8. Zrobiłam,wyszło pycha!!Ja do środka dałam jeszcze skórkę z pomarańczy,gorzką czekoladę... Na prawdę polecam!! pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :). Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ciasto wyszło smaczne,ale wlałem je do zbyt małej formy i za bardzo ,,wyrosło" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem będzie lepiej :). Cieszę się, że smakowało.

      Usuń
  10. drożdżóweczka w piekarniku :) hmmm ... ciekawe co z niej wyrośnie ... bo raczej ,,nie mam ręki" do ciast drożdżowych ... więc nie nastawiam się na sukces ...
    >>> ciasteczkowy potwór <<<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia i proszę dać znać jak wyszło. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. moje pierwsze ciasto drożdżowe :D...jestem w trakcie robienia :p mam nadzieję,że wyjdzie :p bo nie jestem specjalistką od ciast :(

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi chyba wyszedł zakalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeśli wyszedł zakalec nie ma się co martwić, następnym razem będzie lepiej :)

      Usuń
    2. Ciasta bywają bardzo kapryśne, szczególnie drożdżowe. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ile czasu wam się piekło ?

    OdpowiedzUsuń
  14. (Jeśli poprzedni komentarz jednak się dodał, to przepraszam za powtórkę)
    Hej, zamierzam wypróbować przepis w najbliższym czasie :) Lubię piec, ale nie lubię długich przygotowań. Przy okazji pytanie - jak dużą formę powinnam wybrać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj robię to ciasto w tortownicy o średnicy 24 cm. Pozdrawiam i życzę powodzenia w pieczeniu :)

      Usuń
  15. niestety zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :((( Zdarza się nawet najlepszym.

      Usuń
    2. Czy na ciasto mogę dodać kruszonkę?

      Usuń
    3. Proszę spróbować lecz ja nigdy nie dodawałam, więc nie wiem jak wyjdzie.

      Usuń
  16. i ile czasu powinno się piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je piekę "na oko", czyli do suchego patyczka. Myślę, że jest to 40-45 minut. Najlepiej sprawdzać patyczkiem.

      Usuń
  17. Hmmm a ja zrobiłam wg. przepisu i kruszonka mi się wtopiła w ciasto...ale jeszcze nie jadłam wiec nie wiem jak smakuje ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto genialne, robiłam z kruszonką i rodzynkami, zamiast margaryny użyłam masła - wyszło idealne!!! Przepyszne, aromatyczne, mniam! Dziękuję za super przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :). Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

      Usuń
  19. Nikt nie podał wymiarów blachy w której nalezy ciasto upiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekę je w tortownicy o średnicy 24 cm.

      Usuń
    2. dziękuje, czekam właśnie na efekt przepisu :-)

      Usuń
  20. Chodzi za mną drożdżowe.:d laik jestem w tym gatunku ciast ale i tak dziś wykorzystam przepis. Dam znać co wyszło.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta