Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

19 listopada 2012

Skandynawska zupa z cukinii

   To już mój ostatni przepis do akcji Ani.

Składniki:
  • 1 litr bulionu drobiowego lub warzywnego (w przepisie z kostki, ja tym razem dałam prawdziwy drobiowy bulion),
  • 1 por,
  • 600-700 g cukinii,
  • masło do smażenia,
  • 2,5 łyżki mąki (dałam mniej, lekko oprószyłam warzywa mąką),
  • 1 łyżka świeżej posiekanej bazylii lub 1 łyżeczka suszonej,
  • śmietana do zabielenia zupy (pominęłam),
  • sól,
  • pieprz
  • opcjonalnie posiekana natka pietruszki do posypania  

Wykonanie:
   Pora oczyścić, umyć, pokroić na plasterki.
Cukinię obrać, oczyścić z pestek i zetrzeć na tarce o najgrubszych oczkach (w oryginale podane było, aby nie obierać tylko oczyścić z pestek i wraz ze skórą pokroić w kawałeczki. Moja cukinia do najmłodszych nie należała, więc wolałam ją obrać).
   Na patelni rozgrzać masło, wrzucić pora, zeszklić, a następnie dodać cukinię i dalej razem smażyć jeszcze przez chwilę, uważając, by nie przyrumienić warzyw.
   Pora oprószyć mąką i smażyć jeszcze przez chwilę (można dodać odrobinkę bulionu i zrobić tak jakby zasmażkę, mieszać, aby nie zrobiły się grudki).
   Podduszone warzywa przełożyć do garnka z bulionem i gotować aż będą miękkie. Dodać bazylię, doprawić do smaku i gotować jeszcze przez 5 minut.
   Przed podaniem zabielić zupę śmietaną i posypać natką pietruszki.
Można zmiksować na zupę krem.

Źródło: Teresa Cichowicz-Porada "Szwedzki stół - smaki kuchni skandynawskiej"

Skandynawska zupa z cukinii

8 komentarzy:

  1. U mnie była zmiksowana wersja, Twoja wygląda atrakcyjniej. Zupa jest naprawdę godna polecenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję Ci za tak duży wkład w akcję! Już niedługo podsumowanie u mnie na blogu!

      Usuń
    2. Aniu, proszę bardzo. Cała przyjemność po mojej stronie :)

      Usuń
  2. Z pewnością wypróbuję, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta