Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

6 listopada 2012

Kurczak w białym sosie z kukurydzą

   Ten kurczak to świetny sposób na szybki i smaczny obiad. Przepis na niego po raz pierwszy zobaczyłam u Tastefully. Tak mi się spodobał, że go przyrządziłam, wprowadzając małe zmiany. Od tej pory gościł na moim talerzu już nie raz i właściwie sama nie wiem czemu wcześniej nie zaprezentowałam Wam swojej wersji.
   W takim razie już się poprawiam i przedstawiam Wam kurczaka w białym sosie z kukurydzą :).

Składniki:
  • 1 duża cała pierś z kurczaka,
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej,
  • 200 g jogurtu naturalnego (mały kubek),
  • 1 drobiowa kostka rosołowa,
  • 1 duża cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1-2 łyżeczki mąki,
  • 1/2 pęczka natki pietruszki,
  • 1 szkl wrzątku
  • sól,
  • czarny pieprz,
  • biały pieprz,
  • przyprawa do kurczaka,
  • olej do smażenia 
Wykonanie:
   Mięso pokroić w kostkę, posolić, popieprzyć i obtoczyć w przyprawie do kurczaka. 
   Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę i zeszklić na oleju. 
Do zeszklonej cebuli dodać mięso i smażyć je, aż kurczak będzie biały, wtedy dodać sprasowane ząbki czosnku i też go zeszklić.
   Kostkę rosołową rozpuścić w szklance wrzącej wody i wlać na patelnię. Dodać kukurydzę bez zalewy i dusić wszystko razem przez 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
   Mąkę mieszamy z jogurtem, tak aby nie było grudek i wlewamy na patelnię ciągle mieszając. Sos zagotowujemy, gdy zachodzi taka potrzeba doprawiamy go jeszcze. Na koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki.
   Podajemy z ryżem.

Kurczak w białym sosie z kukurydzą

4 komentarze:

  1. O faktycznie podobny do mojego kurczaka w pomarańczowym sosie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też widzialam to danie i mam na nie ochote ;))) skoro polecasz to trzeba bedzie zrobić jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta