Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

15 listopada 2012

Kotlety z kalafiora

   Przepis ten, to świetny sposób na wykorzystanie kalafiora, który pozostał nam z obiadu. Konkretnych proporcji nie podaję, bo zależą one od ilości kalafiora, którą mamy do dyspozycji.
  
Składniki:
  • ugotowany kalafior,
  • 2 jajka,
  • posiekany koperek,
  • bułka tarta,
  • olej do smażenia,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
   Zimnego kalafiora przeciskamy przez praskę, wbijamy 1 jajko, wsypujemy dużą ilość posiekanego koperku oraz tyle tartej bułki, aby powstała zwarta masa, z której da się uformować bez problemu kotlety. Doprawiamy solą i pieprzem następnie wyrabiamy dokładnie na jednolitą masę.
   Dłońmi formujemy kotlety takie jak na mielone. Każdy kotlet obtaczamy w panierce z jajka i tartej bułki. Smażymy na rumiano z obu stron na gorącym oleju. Podajemy z surówką.

Kotlety z kalafiora

3 komentarze:

  1. Hej! Zapraszam do zabawy: http://wkuchennymraju.pl/index.php?/archives/198-Zabawa_towarzyska!.html

    OdpowiedzUsuń
  2. własnie o nich słyszałam ale jeszcze nie robiłam, nawet gdzies mam zapisane. Musze zrobic i sie przekonac jak smakują

    OdpowiedzUsuń
  3. od jakiegos czasu chodza za mna te kalafiorowe kotlety, powinnam ich zdecydowanie w koncu sprobowac!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta