Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

12 listopada 2012

Duńska zupa porowa

   Od pierwszego przeczytania przepisu zaintrygowała mnie ta zupa. Zaintrygowała mnie na tyle, że przymknęłam oko na kostki bulionowe potrzebne do jej przyrządzenia. Zmieniłam tylko nieco proporcje i pominęłam śmietanę do zabielenia zupy, bo i tak jest zabielona serkiem topionym.

Składniki (według moich proporcji):
  • 1 litr bulionu drobiowego z kostki,
  • 2 pory,
  • 1 duża cebula,
  • 50 g serka topionego o smaku śmietankowym (1/2 standardowej kostki),
  • masło do smażenia,
  • szynka i żółty ser do posypania zupy

Wykonanie:
   Kostki bulionowe rozpuścić we wrzątku. Pora (białą część) i cebulę pokroić w cienkie plasterki i zeszklić na maśle, uważając by nic się nie przyrumieniło. Zeszklone warzywa dorzucić do gorącego bulionu i gotować 20 minut. Następnie dodać do zupy 1/2 kostki serka topionego i dalej gotować mieszając, aż serek się rozpuści. Doprawić zupę solą i pieprzem.
   Przed podaniem wierzch posypać pokrojoną w drobną kosteczkę szynką i startym żółtym serem. Podawać z grzankami z bułki.

Źródło: Teresa Cichowicz-Porada / Szwedzki stół - smaki kuchni skandynawskiej

Duńska zupa porowa
Przepis dodaję do akcji:


9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zupy porowe :) Chociaż tutaj pewnie bym jednak zastąpiła ten kostkowy bulion prawdziwym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem tak zrobię, bo zupa bardzo mi posmakowała.

      Usuń
  2. A u mnie będzie dziś na blogu duńska zupa szczypiorkowa, a miałam robić właśnie tę ;) Wydaje się być bardzo smaczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, chyba nasze myśli krążą wokół tych samych tematów :). Suma sumarum dobrze, że przyrządziłaś szczypiorkową, tym sposobem jest więcej przepisów w akcji :)
      Zupę porową gorąco polecam.

      Usuń
    2. A co teraz masz w planach? Ja mam zamiar przygotować wieczorek skandynawski idąc za Twoim przykładem ;)Będzie wiele przekąsek - stół szwedzki :)

      Usuń
    3. Szalejesz Kochana - stół szwedzki.
      Chodzą mi jeszcze po głowie drożdżowe bułeczki.

      Usuń
  3. porową zupę "gotuje już chyba z rok" a Twoja Moniko bardzo apetycznie wygląda ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Izo moja rada :) - to ją wreszcie ugotuj, bo naprawdę warto :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta