Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 października 2012

Sos waniliowy (Vaniljsås) - Szwecja

   Było już drugie danie, była też zupa, czas więc na deser rodem ze Skandynawii.

Składniki:
  • 400 ml mleka,
  • 2 żółtka,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżka białego cukru,
  • 1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią

Wykonanie;
   W wysokim garnku zmiksować wszystkie składniki. Następnie podgrzewać na małym ogniu, cały czas mieszając (trzeba uważać, aby nie porobiły się grudki), aż do zgęstnienia sosu. Wystudzić i podawać.

Źródło: M. E. Halbański - "Potrawy z różnych stron świata".

Sos waniliowy

9 komentarzy:

  1. a ja w tym roku bylam po raz 3 w Szwecji i rzeczywiscie, bardzo czesto podaja ten sos do wszelkich ciast ! kupilam na miejscu gotowy do rozrobienia z mlekiem, ale to nie to samo :) sprobuje z Twojego przepisu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wegetari-anko po przyrządzeniu, daj znać jak Ci smakował. Będziesz mieć porównanie smaku oryginału do "polskiej wersji" Zawsze jestem ciekawa różnic smakowych pomiędzy oryginalnie wykonanym przepisem dania w kraju jego pochodzenia, a tym samym daniem wykonanym według przepisu ale z produktów polskich. Niby to samo, ale jednak czasami zupełnie coś innego.

      Z gotowcami tak to niestety bywa, że nigdy nie smakują tak dobrze jak wersje przyrządzone domowym sposobem.

      Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ten sos musi smakować obłędnie! Uwielbiam wszystko, co waniliowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie do dzieła! :)
      Chyba po raz pierwszy w życiu jadłam tego typu słodki sos. Był dobry.

      Usuń
  3. Moniko z nieba mi spadlas z tym sosem, własnie mi chodzi po glowie ciepła szarlotka z zimnym sosem waniliowym ;)) oczywiście zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepła szarlotka polana tym sosem,to byłoby kulinarne niebo.

      Usuń
  4. Witam . Jak myślisz czy lody bądź gofry będą z nim dobre czy jest zbyt płynny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Moim zdaniem do polania gofrów jest za rzadki, wszystko spłynie i nie da się zjeść bez pobrudzenia się. Natomiast, gdyby polać nim lody w pucharku, będzie ok.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. robiłam kilka razy; dziś wreszcie wrzuciłam na bloga. Przepis jest super;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta