Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

30 października 2012

Czerwona kapusta po duńsku (Redkál)

Składniki:
  • 1 kg czerwonej kapusty,
  • 50 g masła,
  • 1 łyżka kwasku cytrynowego (dodałam sok z cytryny wg uznania),
  • 330 ml soku z czarnej porzeczki (dodawałam "na oko"),
  • sól,
  • pieprz,
  • cukier

Wykonanie:
   Kapustę oczyścić z wierzchnich liści, następnie drobno poszatkować. Posolić, posypać pieprzem i wymieszać, aby przyprawy równomiernie "się rozeszły".
   Na rozgrzane masło wrzucić kapustę, dodać sok z cytryny (ewentualnie kwasek cytrynowy) dla zachowania koloru i dusić pod przykryciem, aż będzie miękka. Podczas duszenia, w miarę jak płyn będzie wyparowywał, dolewać soku porzeczkowego. Na koniec doprawić do smaku cukrem.

Czerwona kapusta po duńsku


   Przepis pochodzi z książki M. E. Halbańskiego - "Potrawy z różnych stron świata", a ja go dodaję do akcji "Kuchnia Skandynawska".


9 komentarzy:

  1. A jak Ci smakowała ta wersja? Dodatek soku porzeczkowego jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była smaczna, choć nic nie przebije mojej ulubionej czerwonej kapusty z dressingiem z miodu, oliwy i octu balsamicznego.

      Usuń
    2. Zaciekawiłaś mnie tym dressingiem, mniam.

      Usuń
  2. uwielbiam czerwoną kapustę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, fajny przepis na czerwoną kapustę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba Asiu :)

      Usuń
  4. Kolejny pomysł na kapustkę! Pyszności<3
    Bardzo fajny blog, będę obserwować:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowa uznania :). Oczywiście zapraszam ponownie.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta