Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

21 października 2012

Ciasto ze śliwkami

Dziś niedziela, więc coś słodkiego na deser.  
   Już kiedyś opublikowałam ten przepis, jednakże zdjęcie było beznadziejne. Dlatego postanowiłam się poprawić i opublikować go jeszcze raz z lepszym zdjęciem. Tym sposobem miałam pretekst do upieczenia tej śliwkowej pyszności :)

Składniki:
  • 3 szkl mąki,
  • 2 łyżki śmietany,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szkl cukru,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1 jajko,
  • 1 margaryna,
  • 1 kg śliwek,
  • masło i bułka tarta do wysmarowania formy
Wykonanie:
   Śliwki umyć i wysuszyć. Przekroić owoce na połowę, wyciągnąć pestki.
   Na stolnicę wysypać przesianą przez sitko mąkę, biały cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia. Dodać śmietanę, miękką margarynę, wbić jajko i z wszystkich składników szybko zagnieść gładkie ciasto.
   Następnie rozwałkować ciasto na posypanej mąką stolnicy do wielkości blaszki na grubość 1/2 - 1 cm. Rozwałkowane przenieść na wałku do ciasta do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką foremki. Wylepić ciastem brytfannę, nakłuć widelcem.
   Śliwki rozłożyć na cieście. Wstawić blaszkę do piekarnika i piec godzinę w 180 C.

Ciasto ze śliwkami

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta