Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

6 września 2012

Zapiekanka holenderska

   Przepis ten znalazłam wiele lat temu w Przyjaciółce. Od pierwszego zrobienia, stała się jedną z moich ulubionych. Zamieniłam tylko majeranek  na paprykę, by farsz miał nieco ostrzejszy smak.
   Zapiekanka holenderska jest doskonałym sposobem na wykorzystanie wołowiny z rosołu. Jest smaczna, prosta w wykonaniu i jedyny problem jaki stwarza, to taki, że nie można jej ładnie zaprezentować na talerzu i na zdjęciach.

Składniki:
  • 3/4 - 1 kg ziemniaków,
  • 1/2 kg ugotowanej wołowiny z rosołu,
  • 2 duże cebule,
  • 2 duże jabłka,
  • 1 szkl rosołu,
  • olej do smażenia,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka w proszku,
  • masło do wysmarowania foremki

Wykonanie:
   Ziemniaki obrać, ugotować w osolonym wrzątku i wystudzić.
Mięso drobno posiekać lub przepuścić przez maszynkę do mięsa (ja mielę w maszynce). Jabłka obrać, oczyścić z gniazd nasiennych, przekroić na cztery i każdą ćwiartkę pokroić w plasterki. Cebulę obrać, też pokroić na ćwiartki, a każdą ćwiartkę w piórka.
   Na patelni rozgrzać olej, na gorący wrzucić cebulę, posolić i zeszklić. Kiedy cebula będzie szklista dorzucić jabłka, doprawić jeszcze pieprzem i papryką. Wszystko dobrze przemieszać i dusić razem do miękkości jabłek.
   Dno foremki wysmarować cienko masłem.
   Zimne ziemniaki pokroić w plastry. Połowę ziemniaków rozłożyć na dnie naczynia do zapiekania. Na ziemniakach rozsmarować połowę masy jabłkowo-cebulowej, na to położyć mięso, na mięsie pozostałą masę jabłkowo-cebulową. Na wierzch położyć pozostałe plastry ziemniaków. Całość zalać szklanką rosołu.
   Zapiekać w piekarniku w 180 C przez 30 minut.

Zapiekanka holenderska

10 komentarzy:

  1. fajna,..;) ja nie przepadam za gotowanym mięsem tym bardziej mi się podoba taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością ważne jest jak co podajemy, a gotowane mięso w tej wersji jest naprawdę smaczne.

      Usuń
  2. Świetny pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu. Przepis zapisuję, z pewnością wykorzystam bardzo szybko :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością na relację z degustacji. :)

      Usuń
  3. Uwielbiam zapiekanki, które pozwalają na wyczyszczenie lodówki ;) Nieważne że na zdjęciach nie wyglądają idealnie, ważne że są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię takie dania typu "smacznie i praktycznie" :). Fakt zazwyczaj lepiej smakują, niż wyglądają.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta