Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

2 września 2012

Bakłażany faszerowane

   Wstyd się przyznać, ale jeszcze nigdy sama nie przyrządzałam bakłażana. Jeść jadłam, ale nie przyrządzałam. Akcja Ani to doskonała okazja, aby to zmienić.


  Na bardzo ciekawy bakłażanowy przepis natrafiłam w książce Wandy Jackowskiej Dobra kasza nasza. Wypróbowałam i nie żałuję, bo jest świetny - goście się nim zajadali.

Składniki:
  • 2 nieduże bakłażany,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 100 g średniej kaszy jęczmiennej,
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego (stanowczo za mało, ja dałam 200 g, tyle że sosu pomidorowo-paprykowego własnej roboty),
  • posiekana natka pietruszki,
  • żółty ser starty na tarce do posypania wierzchu,
  • sól,
  • pieprz,
  • oliwa z oliwek,
  • sok z cytryny

Wykonanie:
   Bakłażana przekroić wzdłuż na pół, wydrążyć środek tak, aby pozostała 1 cm warstwa warzywa, nasolić i pozostawić na ok. 10 minut. Po upływie tego czasu wytrzeć papierowym ręcznikiem.
   W kilku miejscach naciąć delikatnie nożem ścianki bakłażana. Nacięcia skropić lekko sokiem z cytryny, całe wnętrze posmarować oliwą z oliwek i wstawić do piekarnika na 15 minut w 180 C.
   Kaszę ugotować w osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu. Wydrążony miąższ bakłażana drobno pokroić.
   Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić na nią czosnek, zeszklić. Dodać pokrojony miąższ i smażyć razem ok. 5 minut. Następnie dolać przecier pomidorowy, doprawić do smaku pieprzem i jeśli jeszcze potrzeba, to solą i dusić dalsze 10 minut. Dodać ugotowaną kaszę, dosypać natkę pietruszki, wymieszać.
   Podpieczone połówki bakłażana nadziewać farszem. Wierzch posypać startym serem. Ponownie wstawić do piekarnika, zapiekając warzywa w 200 C przez 15-20 minut. Przed podaniem posypać natką pietruszki.
  
Bakłażany faszerowane


9 komentarzy:

  1. Fajnie, że przyrządziłaś bakłażana, to takie pyszne i wdzięczne w kuchni warzywo, tyle się da z niego wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak, smakował Ci? Jestem bardzo ciekawa. Lubię takie farsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo. Połączenie kaszy jęczmiennej z przecierem było rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moniko...lubię takie dania, choć przyznam że też rzadko robię sama może ze dwa razy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie do trzech razy sztuka :). Polecam.

      Usuń
  5. Pierwszy bakłażan a wygląda pysznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda niesamowicie apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta