Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 sierpnia 2012

Gulasz paprykowy

Składniki:
  • 1/2 kg łopatki wieprzowej,
  • 1 czerwona papryka, 
  • 1 żółta papryka,
  • 1 biała papryka,
  • 1 duża cebula,
  • 1 średni pomidor,
  • 2 duże ząbki czosnku,
  • 2 gałązki selera naciowego,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka w proszku,
  • mąka do obtoczenia mięsa,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
   Mięso umyć, pokroić w kostkę, doprawić solą, pieprzem i papryką w proszku. Odstawić do lodówki na 30 minut.
   Cebulę obrać pokroić w piórka i zeszklić na oleju. Zeszkloną przerzucić do garnka, w którym będziemy dusić mięso.
   Wieprzowinę obtoczyć w mące i obsmażyć na rumiano na tłuszczu, dodać do garnka z cebulą. Dodać sprasowane ząbki czosnku. Podlać wodą i dusić pod przykryciem na wolnym ogniu, mieszać od czasu do czasu. Jeśli potrzeba dolać nieco wody jeśli odparuje.

   Pomidora sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w drobne kawałki. Paprykę umyć, oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić na cztery, a potem w paski. Natkę selera drobno posiekać. Dodać to wszystko do duszącego się mięsa, kiedy będzie półmiękkie. Dusić do miękkości mięsa. W razie potrzeby jeszcze doprawić.

Paprykowy gulasz






7 komentarzy:

  1. Ja zawsze robię u siebie gulasz z papryką, jakoś tak nierozerwalnie łączy mi się z tym daniem. Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda - pychotka! Lubię połączenie mięs w sosie z warzywami, w różnych wariantach, Akurat papryka z gulaszem komponuje się wyjątkowo dobrze.

      Usuń
  2. Dla mnie też gulasz zdecydowanie kojarzy się z papryką :) To połączenie ma coś w sobie... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ogromną przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do mnie: http://dzikowiec-od-kuchni.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Moniko... u ciebie jak zwykle pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaprosiłam Cię do zabawy, więc jakbyś miała ochotę...
    http://tygryski-to-lubia.blogspot.com/2012/08/przypominam-o-konkursie-z-nagrodami.html?showComment=1346310541389#c1193119631079455295

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Dałam się skusić i odpowiedziałam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta