Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

15 sierpnia 2012

Kanadyjska zupa z cukinii

   Dostałam spory kawałek cukinii. Zupełnie nie miałam pomysłu co z nią zrobić. Na smażenie placków jakoś nie miałam ochoty, ale nagle olśniło mnie, że kiedyś zrobiłam bardzo smaczną zupę z cukinii. Postanowiłam powtórzyć przepis.

Składniki:
  • 2,5 szkl wody (dałam 3 chciałam by zupa była nieco rzadsza),
  • 2 drobiowe kostki rosołowe,
  • 1/2 kg startej na grubej tarce cukinii,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1,5 cm kawałek imbiru,
  • posiekana natka pietruszki (w oryginale kolendra)
  • sól,
  • biały pieprz,
  • śmietana do podania

Wykonanie:
   Kostki rosołowe rozpuścić we wrzątku. Dorzucić startą cukinię, przeciśnięty przez praskę czosnek i rozdrobniony imbir (starłam go na drobnej tarce). Gotować 30 - 40 minut aż cukinia będzie miękka. Przed podaniem doprawić i zmiksować blenderem.
   Podawać z kleksem śmietany, posypaną natką pietruszki.

Źródło: M. E. Halbański Potrawy z różnych stron świata


   Niestety popsuł mi się blender i mojej zupie daleko było do gładkiej konsystencji kremu. Na szczęście nie zmieniło to jej doskonałego smaku.
  
Kanadyjska zupa z cukinii

2 komentarze:

  1. o ciekawa zupka jak będę miała cukinię to chyba wypróbuje tym bardziej że dość szybko sie ja robi

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowita, ostatnio robiłam podobną zupę-krem z cukinii

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta