Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

7 lipca 2012

Naleśniki z serem i szpinakiem

Składniki:
  • 2 opakowania mrożonego szpinaku a 450 g,
  • 2 duże ząbki czosnku,
  • 100 g żółtego sera wędzonego,
  • 1 naturalny serek homogenizowany,
  • 1 łyżeczka kaszy manny,
  • masło do smażenia,
  • sól,
  • biały pieprz,
  • czarny pieprz,
  • gałka muszkatołowa

Wykonanie:
   Szpinak rozmrozić na sicie. Odsączony z wody, przesmażyć na patelni na maśle przez 7 minut. Dodać do szpinaku sprasowane ząbki czosnku, kaszę manną, doprawić do smaku (nie przesadzać z solą, potem do farszu będziemy dodawać wędzony ser, który też jest słony)  i smażyć kolejne 3 minuty. Wyłączyć gaz.
   Podczas gdy szpinak stygnie, smażymy naleśniki (klik)
   Do przestudzonego farszu dodajemy serek homogenizowany i starty na tarce o najgrubszych oczkach żółty ser wędzony. Mieszamy dokładnie i jeśli trzeba, doprawiamy jeszcze. Gotowy farsz rozsmarowujemy cienko na usmażonym naleśniku, składamy w trójkąt. Przed samym podaniem obsmażamy na tłuszczu, by żółty ser zawarty w farszu się rozpuścił.

Naleśniki z serem i szpinakiem


Naleśnikowa Sobota 2

6 komentarzy:

  1. ja przyznam że takie wytrawne nalesniki rzadko jadam :) chętnie bym sie poczęstowala

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie raz, dodałam jeszcze trochę sera typu Bałkańskiego(z lidla), były pyszne, chyba czas je powtórzyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego sera, trzeba będzie wypróbować. :)

      Usuń
  3. Z uwagi na mojego wybrednego męża, który stroni od szpinaku nie dane było mi ich jeszcze zrobić, ale zamierzam postawić mojego małżonka przed faktem dokonanym - wszak nalesniki lubi ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta