Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

4 czerwca 2012

Zapiekanka makaronowa

Składniki:
  • 600 g ugotowanego zimnego makaronu (np. fale, gruba wstążka itd.),
  • 1/2 kg mieszanego mięsa mielonego,
  • 1 mały słoik gotowego sosu do spaghetti,
  • 2 opakowania naturalnego serka homogenizowanego,
  • 1/2 pęczka natki pietruszki,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sól,
  • pieprz,
  • bazylia,
  • oregano,
  • tłuszcz do przesmażenia mięsa,
  • masło i bułka tarta do wysmarowania formy 

Wykonanie:
   Mięso przesmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu (u mnie odrobina oleju słonecznikowego), mieszając, by nie było grudek. Gdy już nie będzie surowe dorzucić sprasowane ząbki czosnku i smażyć aż czosnek się zeszkli. Na patelnię wlać sos ze słoika. Doprawić solą i pieprzem i dusić pod przykryciem przez kwadrans, mieszając od czasu do czasu. Przed końcem duszenia dosypać zioła. 
Kiedy się udusi wyłączyć gaz, odkryć niech nieco ostygnie i nie będzie wrzące.
   W międzyczasie posiekać natkę pietruszki, dodać ją do serka, doprawić solą i pieprzem.
   Formę do zapiekania wysmarować masłem, wysypać tartą bułką. Wyłożyć połowę ugotowanego makaronu, następnie położyć warstwę mięsną, na nią 2/3 masy serowej i przykryć całość pozostałym makaronem. Wierzch posmarować 1/3 masy serowej, która nam została.
   Zapiekać w 200 C przez 20 min.

Zapiekanka makaronowa

9 komentarzy:

  1. Mmm, świetna! A ten serek bardzo mnie zaintrygował, nigdy wcześniej nie próbowałam takiego połączenia. Muszę spróbować, bo wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Masa z serka jest pyszna, polecam.

      Usuń
  2. bardzo fajna zapiekanka ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubimy ją bardzo, jest smaczna i łatwa w wykonaniu.

      Usuń
  3. uwielbiam makaron pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta zapiekanka jest idealnym daniem dla Ciebie :)

      Usuń
  4. Dla tych, co lubią makaron, to na pewno zapiekanka jest strzałem w 10, ale ja nie przepadam za nim, jeśli to tylko w rosole :-) Ale podoba mi się pomysł z serkami homogenizowanymi :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepyszna super pomysł zajadała sie cała rodzinka .Sos dałam bolognese z proszku z knorr i dalam na góre troche sera tartego -niewiele :)ale byla rewelka serek the best pomysł.
    pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowało wszystkim, dziękuję!!! Każdy taki komentarz, to jeszcze większa motywacja dla mnie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta