Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

1 czerwca 2012

Surówka z młodej kapusty

   Przyrządzając młodą kapustę z koperkiem, zostawiłam sobie 1/4 główki, by wypróbować surówkę wg przepisu Ani. Moja wersja różni się jednak - zapomniałam kupić cytrynę, więc i dodatek cukru sobie odpuściłam. Poprzestałam na soli i oliwie, wyszła mi prosta, świeża surówka bazująca na naturalnym smaku warzyw.

Składniki:
  • 1/4 główki młodej kapusty,
  • posiekany koperek wg uznania,
  • sól,
  • 1-2 łyżki stołowe oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
Wykonanie:
   Oczyszczoną z wierzchnich liści kapustę drobno szatkujemy nożem, solimy i pozostawiamy na trochę niech zmięknie i zmniejszy swoją objętość. Następnie dosypujemy sporą ilość posiekanego drobno koperku, mieszamy. Dodajemy oliwę i ponownie wszystko mieszamy.
Gotowe.

Surówka z młodej kapusty

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo posmakowała, jest taka chrupka i świeża, a do tego pachnąca koperkiem.

      Usuń
  2. uwielbiam takie surówki kiedys robiłam z jablkiem i cebulką pyszna była tez ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę wypróbować też Twoją wersję, bo brzmi smakowicie.

      Usuń
  3. Muszę poprosić mamę, żeby zrobiła surówkę z młodej kapusty, bo jej to najlepiej wychodzi. Do tego młode ziemniaczki i schabowy. Mniam, tuczące, ale co tam - najważniejsze, że palce lizać :-)
    P.S. Moniś, stwierdzam, że Twoje zdjęcia są coraz lepsze! Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję! :))) Nawet nie wiesz ile radości sprawiła mi Twoja uwaga o zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  4. Właśnie dzisiaj na obiad mam ziemniaczki, schabowy i młodą kapustę! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wsiadam w pociąg i jadę do Was na obiad ;)

      Usuń
  5. Cieszę się, że znów Cię zainspirowałam. Twoja wersja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę, że Ci moja wersja przypadła do gustu :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta