Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

8 czerwca 2012

Patriotyczny deser: truskawki z bitą śmietaną ;)

   Wielką fanką piłki nożnej nie jestem, ale trudno nie ulec panującej wkoło atmosferze :)
   Z okazji rozpoczynającego się dzisiaj EURO 2012 r i meczu Polska - Grecja, przyrządziłam "patriotyczny" biało-czerwony deser: truskawki z bitą śmietaną.

Składniki:
  • 2 garście truskawek,
  • 200 g śmietany 36%,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1/4 łyżeczki słodkiej czekolady w proszku 

Wykonanie:
   Truskawki umyć, odszypułkować, osuszyć. Suche wrzucić do pucharków.
   Śmietanę z dodatkiem cukru waniliowego ubijać kilkanaście minut mikserem na najwyższych obrotach, aż uzyska konsystencję kremu. Ubitą wyłożyć na truskawki. Wierzch posypać czekoladą.
   Schłodzić w lodówce przez 10 minut, następnie podawać.

Truskawki z bitą śmietaną

Truskawki 2012

2 komentarze:

  1. pychotka...;))) jutro też sobie taki zrobię ;)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. 100 lat nie jadłam takiego deseru, a że w lodówce miałam truskawki i śmietanę kremówkę...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta