Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

7 czerwca 2012

"Chiński" gulasz

   Zmodyfikowałam przepis mojej koleżanki Ewy na jej chińszczyznę, dodałam inne przyprawy, sos sojowy i wyszło mi coś na kształt gulaszu.

Składniki:
  • 1 pierś kurczaka,
  • 1 opakowanie mrożonki warzywnej chińskiej,
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego,
  • sól,
  • pieprz,
  • przyprawa orientalna do kurczaka,
  • olej do smażenia,
  • woda,
  • 1 -1,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej 

Wykonanie:
   Mięso umyć, pokroić w kostkę, lekko posolić, przyprawić przyprawą do kurczaka i obsmażyć na biało na gorącym oleju. Do usmażonego mięsa dodać mrożonkę, poddusić wszystko chwilę, niech się warzywa trochę rozmrożą. Następnie całość podlać wodą, by przykryła mięso, doprawić do smaku, dodać sos sojowy i dusić pod przykryciem 30 minut, aż warzywa nie będą surowe, a mięso miękkie. Najlepiej gdy warzywa pozostaną lekko chrupkie. Podczas duszenia wszystko od czasu do czasu zamieszać.
   Mąkę ziemniaczaną rozrobić z niewielką ilością wody, zaprawić sos i gotować jeszcze przez chwilę, aż sos nieco zgęstnieje, a mąka zawarta w sosie się zagotuje. 
  Podawać z ryżem lub makaronem.

"Chiński" gulasz

4 komentarze:

  1. Pyszności!
    pozdrawiam,
    Szana :)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie jadłam takich pyszności :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie dzisiaj robiłam pierś z kurczaka z warzywami ale... nie po chińsku. Następnym razem na pewno spróbuję:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo warto.
      Pozdrawiam również :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta