Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

28 maja 2012

Sernik truskawkowy na zimno

   Kocham truskawki i dwa razy do ich jedzenia nie trzeba mnie namawiać. Korzystając z okazji, że wszędzie pachną i kuszą, postanowiłam zaszaleć iście truskawkowo i przygotowałam dla Mamy z okazji jej święta sernik na zimno. 
Smakował wszystkim, nie tylko Mamie.

Składniki:
  • 1 kg naturalnego serka do serników,
  • 1 opakowanie okrągłych biszkoptów,
  • 4 opakowania galaretki truskawkowej,
  • truskawki do przybrania (jakieś 200-300 g),
  • masło do tortownicy (koniecznie masło, nie może to być margaryna)
Wykonanie:
   Dwa opakowania galaretki truskawkowej rozpuścić w 1 szklance wrzącej wody i pozostawić do wystygnięcia. Gdy galaretka będzie zimna, wlać ją do masy serowej, dokładnie wymieszać aby ser uzyskał jednolity kolor.
   Dno tortownicy wysmarować cieniutko masłem (dzięki temu sernik łatwiej będzie odchodził od dna przy krojeniu) i rozłożyć biszkopty, na ciastka wylać masę serową. Formę wstawić do lodówki na jakiś czas, niech ser stężeje.
   W międzyczasie szypułkujemy truskawki oraz przygotowujemy drugą porcję galaretki, którą rozpuszczamy w 3 szklankach wody i pozostawiamy do wystudzenia.
   Kiedy galaretka będzie już zimna wyciągamy tortownicę z lodówki, ozdabiamy ciasto połówkami owoców wedle uznania i zalewamy je zimną i lekko tężejącą galaretką. Sernik wkładamy znów do lodówki, aż do całkowitego zastygnięcia galaretki na wierzchu.

   Przygotowując ten sernik, wzorowałam się na przepisie "Sernik na zimno z mandarynkami" z Biblioteczki Poradnika Domowego - "Ciasta bez pieczenia".

Truskawkowy sernik na zimno


Truskawki 2012

11 komentarzy:

  1. Moniko...piękny serniczek, uwielbiam takie desery

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, słowa uznania tym bardziej cenne, że z takim sernikiem miałam po raz pierwszy do czynienia :)

      Usuń
  2. Nic dziwnego , że wszystkim smakował, wygląda pięknie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakował, smakował, nawet nie zdążyłam zrobić mu zdjęcia w całości. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super serniczek. Wszystko co z truskawkami, musi być dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tygrysku! Zgadza się, wszystko co z truskawkami JEST dobre :)))

      Usuń
  4. Takiego jeszcze nie robiłam, musi wspaniale smakować takie schłodzone w upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu musisz koniecznie spróbować, tym bardziej, że robi się błyskawicznie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie serniki na zimno i właśnie z truskawkami najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki truskawkowy sernik robiłam po raz pierwszy w życiu, ale z pewnością nie po raz ostatni. Jest pyszny i błyskawiczny w wykonaniu.

      Usuń
  7. piękny serniczek!aż ślinka pociekła:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta