Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

19 maja 2012

Grzybowe żeberka

   Jeżeli znudziły się Wam żeberka przyrządzane w tradycyjny sposób, proponuję ich grzybową wersję. Żeberka przyrządzone w ten sposób są po prostu pyszne! Aromatyczne i pachnące, o intensywnym grzybowym smaku.
Można je przyrządzić zarówno na obiad codzienny,  jak i dla gości. Gwarantuję zachwycą niejedno podniebienie.
 
Składniki:
  • 1 kg żeberek,
  • 2 cebule,
  • 1/4 kg pieczarek,
  • 1 kostka rosołowa o smaku grzybowym,
  • 1/2 l wody,
  • 3-4 łyżki oleju,
  • 3 łyżki sosu sojowego,
  • czosnek,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka,
  • majeranek,
  • mąka do obtoczenia,
  • tłuszcz do smażenia
Wykonanie:
   W misce wymieszać olej z sosem sojowym, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i pozostałymi przyprawami. Tak przygotowaną marynatą natrzeć kawałki mięsa i zostawić na noc w lodówce.
   Następnego dnia zamarynowane mięso obtoczyć w mące i obsmażyć na rumiano na tłuszczu. Obsmażone przełożyć do garnka.
   Kostkę grzybową rozpuścić w 1/2 l wrzącej wody i zalać mięso, podpalić gaz pod garnkiem i zacząć dusić żeberka w bulionie.
   Pieczarki i cebulę obrać, pokroić w plasterki (jak ktoś woli pieczarki można zetrzeć na najgrubszej tarce - ja tak zrobiłam sos wtedy jest gęstszy) i udusić do miękkości na oleju. Uduszone warzywa dorzucić do garnka z żeberkami i dusić całość, aż mięso będzie miękkie (gdyby sos wydawał się zbyt gęsty należy dolać trochę wody).
   Świetnie smakują z surówką z kapusty kwaszonej z marchewką.

Grzybowe żeberka

4 komentarze:

  1. grzybowe żeberka wyglądają tak jakbym zaraz miala je zjeść ;)
    pozdrawiam ciepło,
    szana ;)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja mam wlasnie w zamrażalce żeberka, ale mi smaku zrobiłaś;)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta