Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

18 kwietnia 2012

Zupa pieczarkowa

Składniki:
  • 1,5 l wody,
  • kawałek kurczaka (udo, kilka skrzydełek lub korpus)
  • 1 duża marchewka,
  • 1 pietruszka,
  • kawałek selera,
  • 1 liść laurowy,
  • kilka ziaren ziela angielskiego,
  • 1/2 kg pieczarek,
  • sól,
  • pieprz

Wykonanie:
   Na kurczaku ugotować bazę do zupy - wstawić wodę w garnku, dodać liść laurowy i ziele angielskie, posolić i gdy woda będzie letnia dodać umyte mięso. Zostawić na wolnym ogniu niech się gotuje pod przykryciem.
   Marchew, pietruszkę i selera obrać, umyć i zetrzeć na tarce o najgrubszych oczkach. Wrzucić do gotującego się wywaru. Pieczarki umyć, obrać i pokroić w plasterki. Dodać do garnka. Gotować, aż mięso i wszystkie warzywa będą miękkie. Doprawić do smaku.
   Gotową zupę podawać z makaronem. Można ją zabielić śmietaną lub jogurtem naturalnym oraz dodać posiekaną natkę pietruszki, której ja niestety nie miałam.
   Zamiast świeżych warzyw śmiało można użyć mrożoną włoszczyznę.

Zupa pieczarkowa
Przepis dodaję do pieczarkowej akcji Ani:

Pieczarkowy Tydzień 2012

12 komentarzy:

  1. pieczarkową uwielbiam :))) i robie podobnie dodaję tylko śmietanę. Ale mi smaku zrobiłaś chyba jutro zrobię na obiad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas każdy dodaje sobie śmietanę wg uznania, już na talerzu.

      Usuń
  2. Co kucharka, to inna pieczarkowa. Twoja gęsta i z dużą ilością pieczarek bardzo przypadła mi do gustu. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji. Mam nadzieję, że masz jeszcze jakiś w zanadrzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie jest najbardziej fascynujące w gotowaniu jedną potrawę można przyrządzić niby tak samo, a jednak inaczej.
      Lubię, gdy w zupie pływają wszelkiego rodzaju warzywa. Czysty gotuję tylko rosół i pomidorową, choć z pomidorową robię wyjątek, gdy mam taką ochotę.
      Dawno temu u mnie w domu gotowało się pieczarkową z ziemniakami.
      Co do innych przepisów - coś tam się znajdzie :)
      Szkoda, że nie mogę dodać swojej babki ziemniaczanej z pieczarkami - nadawałaby się idealnie.

      Usuń
    2. Zawsze możesz zrobić wariację na jej temat :P
      A pieczarkowa z ziemniakami to też fajny patent!

      Usuń
  3. U mnie będzie jutro pieczarkowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrą zupę będziecie mieć na obiad :)

      Usuń
  4. Z reguły pieczarkową robię w formie kremu. Z plasterkami też bardzo ciekawie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam zupy-krem z pieczarek. Nawet chyba nigdy jej nie jadłam, bo sobie nie przypominam.

      Usuń
  5. Lubię pieczarki, ale w zupie wolę prawdziwe grzyby... ciekawe jak by Twój przepis smakował z grzybami leśnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie gotuje mi się pieczarkowa, ale dodałam ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta