Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 kwietnia 2012

Surówka z czerwonej kapusty II

   Tę wersję surówki z czerwonej kapusty znalazłam u Ani z mopsowego bloga.
Nie mogłam odmówić sobie jej przyrządzenia, jako że rozsmakowałam się w tym warzywie. Polecam gorąco wszystkim.

Składniki:
  • 250 g czerwonej kapusty,
  • 1 czerwona papryka,
  • kawałek białej części pora,
  • 1 jabłko,
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego,
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól,
  • pieprz
Wykonanie:
   Kapustę oczyścić z pierwszych liści, wykroić głąb, poszatkować, skropić sokiem z cytryny, posolić i zostawić na trochę niech zmięknie.
  Pora pokroić w drobną kostkę. Paprykę oczyścić, pokroić na cztery i każdą ćwiartkę pokroić w paski. Tak samo postąpić z obranym jabłkiem, czyli pokroić na 4, a potem każą cząstkę w plasterki. Dodać wszystko do poszatkowanej kapusty. Dolać olej, dosolić jeśli trzeba, dodać sporo pieprzu i dokładnie wymieszać wszystkie składniki.
   Doskonała do pieczonego kurczaka.  

Surówka z czerwonej kapusty II

6 komentarzy:

  1. ja robię taką kapustę na słodko, z cynamonem, rodzynkami i jabłkiem. Też jest pyszna :)
    Pozdrawiam ciepło,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwonej kapusty na słodko jeszcze nie próbowałam. Zestawienie składników już mi mówi, że musi być pyszna. Czy masz gdzieś przepis u siebie? Z chęcią wypróbuję.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. czerwoną kapuste bardzo lubię i wszelakie dania z niej ;))) suróweczka pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie się u Ciebie prezentuje. Dziękuję za skorzystanie z mojego przepisu, mam nadzieję,że surówka Ci smakowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Aniu korzystanie z Twoich przepisów to czysta przyjemność. Z pewnością wrócę do niej nie raz.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta