Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

23 kwietnia 2012

Sos beszamelowy

Składniki:
  • 1/2 l mleka,
  • 2 łyżki masła,
  • 2 łyżki mąki,
  • sól,
  • pieprz,
  • gałka muszkatołowa
Wykonanie:
   Na wolnym ogniu rozpuścić masło, pilnując by się nie przypaliło. Następnie partiami wsypywać mąkę cały czas mieszając, uważając by nie porobiły się grudki. Gdy masa w garnku będzie gładka i bez grudek, wlewamy powoli zimne mleko (mieszając wszystko, by ładnie się rozpuściło i połączyło ze sobą), doprawiamy sos do smaku i nie zaprzestając mieszania, podgrzewamy go na wolnym ogniu aż zgęstnieje do konsystencji śmietany.
UWAGA NIE MOŻNA DOPUŚCIĆ DO ZAGOTOWANIA SIĘ SOSU!!!

Sos beszamelowy

10 komentarzy:

  1. Praktyczny przepis do wielu dań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sprawdza się w wielu potrawach.

      Usuń
  2. Oooo widzisz, a ostatnio szukałam przepisu na ten sos w internecie, bo potrzebowałam do naleśników po meksykańsku. Przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, jak trafiłam! W końcu mój przepis też jest w internecie ;)

      Usuń
  3. BARDZO DOBRY SOS! ;]
    Na pewno nie raz z niego skorzystam
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że smakował :). Pozdrawiam.

      Usuń
  4. uwielbiam;) mój sposóbprzygotowania nieco różni się od Twojego, ale składniki mam te same;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdza się w wielu potrawach. Ciekawa jestem Twojego sposobu przygotowania. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Dlaczego nie można dopuścić do zagotowania się sosu? Mi praktycznie za każdym razem się zagotowuje, a nadal jest smaczny - o co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś jak zagotowałam beszamel, to mi za bardzo zgęstniał i porobiły się "gluty", dlatego teraz jestem bardzo ostrożna z jego gotowaniem.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta