Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

3 kwietnia 2012

Makaron z sosem szpinakowo-śmietanowym

   Podobne danie, jakie dziś Wam prezentuję, jadłam kiedyś w jednej z krakowskich restauracji. Bardzo przypadło mi do gustu, dlatego po powrocie do domu postanowiłam je odtworzyć po swojemu. Próba wyszła mi na tyle smacznie, że od tamtej pory nie raz je przyrządzałam.

Składniki:
  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku,
  • 1 mała śmietana 12 % (można ją zastąpić jogurtem naturalnym, sos będzie bardziej kwaskowaty),
  • 2 ząbki czosnku,
  • masło do smażenia,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka,
  • szczypta gałki muszkatołowej
Wykonanie:
   Szpinak rozmrozić na sicie aby dobrze obciekł z wody.
Czosnek przecisnąć przez praskę, zeszklić na maśle. Na patelnię dodać rozmrożony szpinak i smażyć całość 5 minut. Następnie dodać śmietanę, wymieszać i dusić przez kilka minut, ciągle mieszając, aż śmietana się zagrzeje. Doprawić do smaku solą, pieprzem i szczyptą gałki muszkatołowej.
   Podawać z makaronem. Wierzch posypać ostrą papryką.
 


Danie ląduje w durszlakowej akcji:

3 komentarze:

  1. I pyszne oraz szybkie danie gotowe:D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne szybkie danie...choć za szpinakiem nie przepadam to tez czasem robie z makaronem i w tej wersji mi smakuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzekłabym, że danie jest błyskawiczne. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta