Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 kwietnia 2012

Czekoladowo-kawowa babka wielkanocna

   Po raz pierwszy zdarza mi się publikować dwa posty jednego dnia, ale nie wiem czy jutro znajdę czas na publikację, a bardzo chcę podzielić się z Wami przepisem, który dziś wpadł mi do głowy. Czas od pomyślenia do realizacji był praktycznie natychmiastowy :) i oto jest - moja kolejna babka wielkanocna! Tym razem w wersji "dla dorosłych", bo z dodatkiem alkoholu. 

Składniki:
Ciasto:
  • 5 jajek,
  • 2 szklanki mąki,
  • 2 łyżki stołowe kakao,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 kostka margaryny,
  • 1 szklanka likieru kawowego

Polewa:
  • 1 margaryna,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1 czubata łyżka cukru,
  • 2 łyżeczki kakao
 
Masło i bułka tarta do wysmarowania formy

Wykonanie:
   Margarynę rozpuścić i ostudzić. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao dodawać stopniowo do jajek, cały czas ubijając masę mikserem. Dolać rozpuszczoną i ostudzoną margarynę. Zmiksować. Do ciasta wlać likier kawowy i jeszcze raz wszystko zmiksować.
   Ciasto wylać do natłuszczonej i wysypanej foremki w kształcie babki. Piec godzinę w 180 C.
   Upieczone ciasto wyjąć z formy, zostawić do ostygnięcia.

Przygotować polewę czekoladową:
   Margarynę pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić do garnuszka, dosypać obydwa rodzaje cukru i kakao i rozpuszczać całość na wolnym ogniu. Gdy wszystko się rozpuści, pozostawić do ostygnięcia.
Zimną polewą posmarować wierzch wystudzonego ciasta.

Czekoladowo-kawowa babka wielkanocna

   Kochani ponieważ jest to mój ostatni wpis przed Świętami chciałabym Wam wszystkim życzyć zdrowych, wesołych a przede wszystkim smacznych Świąt Wielkanocnych, spędzonych w gronie najbliższych, w prawdziwie rodzinnej i pełnej miłości atmosferze. 
Wesołych Świąt!!!




Babki i babeczki

2 komentarze:

  1. babka przepiekna a kawowej jeszcze nie jadłam.
    Moniko życzę Tobie i Twojej rodzinie Radosnych świąt wielkanocnych i mokrego dyngusa ;)))) uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. Aromat kawy jest boski, nawet dla mnie nie lubiącej jej pić. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta