Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

4 kwietnia 2012

Babka ziemniaczana z pieczarkami

   Z okazji świąt Wielkiejnocy wszyscy pieką słodkie baby. Ja postanowiłam wyłamać się i upiekłam babkę ziemniaczaną z pieczarkami :))).

Składniki:
  • 1,5 kg ziemniaków,
  • 1/2 kg pieczarek,
  • 4 łyżki bułki tartej,
  • 2 cebule,
  • 1 jajko,
  • sól,
  • pieprz,
  • słodka papryka w proszku,
  • olej do smażenia

Wykonanie:
   Cebulę obrać, pokroić na cztery i każdą ćwiartkę pokroić w plasterki. Zeszklić na oleju. Pieczarki umyć, oczyścić i pokroić w plasterki i dorzucić na patelnię do zeszklonej cebuli. Podczas smażenia nie solić, bo pieczarki zaczną puszczać sok. Dusić, aż grzyby będą miękkie. Wyłączyć palnik i odstawić.
   Przygotować ziemniaki - obrać, oczyścić i zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach, odlać sok. Do startych ziemniaków wbić jajko, dodać cebulę z grzybami, bułkę tartą, doprawić do smaku i dokładnie wszystko wymieszać.
   Foremkę do pieczenia babki wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Przełożyć do niej masę ziemniaczaną.
   Piec w piekarniku ok. 2 godzin w 180 C (na każdy kilogram ziemniaków piec 1 godz i 15 minut)

Babka ziemniaczana z pieczarkami

4 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam wytrawnej. Wygląda zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Boję się trochę babki ziemniaczanej. Że się nie dopiecze, zwłaszcza w moim gazowym piekarniku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka ziemniaczana jest przepyszna !!Chcialam jeszcze zapewnic smakoszy plackow ziemniaczanych,ze babka nie jest tak kaloryczna jak placki(one chlona duzo wiecej tluszczu przy smazeniu !!!) Zycze wiec smacznego bez obaw o kalorie a dla podreperowania watroby, prosze zazyc sylimarol (70mg-2mg).
    PETKA

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta