Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

29 marca 2012

Zupa z serka topionego z pulpecikami mięsnymi

   O zupie z serka topionego słyszałam już dawno, ale jakoś nigdy wcześniej nie miałam okazji ani jej spróbować, ani ugotować. Dlatego gdy Paulina u siebie zaprezentowała tę zupę, postanowiłam ją przyrządzić - sprawdzony przepis już miałam. Zastąpiłam jednak kostki rosołowe drobiowym wywarem mięsnym z kurczaka.
   Zupa jest pyszna i myślę, że nie raz zagości na naszym stole.

Składniki:
  • 2 l wody,
  • 1/2 kg mieszanego mięsa mielonego,
  • 1 kajzerka,
  • 1 jajko,
  • 1 duża cała noga z kurczaka,
  • 1 marchew,
  • 1 pietruszka,
  • kawałek korzenia selera,
  • kawałek pora,
  • 200 g śmietankowego serka topionego,
  • 1/2 pęczka natki pietruszki,
  • 1-2 ząbki czosnku,
  • bułka do przyrządzenia grzanek,
  • kilka ziaren ziela angielskiego,
  • 1-2 liście laurowe,
  • sól,
  • pieprz,
  • ulubione zioła (u mnie gotowa mieszanka "Kurczak po staropolsku")
Wykonanie:
   W garnku nastawić wodę, wrzucić ziele angielskie i liść laurowy, posolić lekko i gdy woda będzie letnia dodać umyte mięso z kurczaka. Warzywa obrać i umyć, po jakimś czasie dorzucić do gotującego się kurczaka. Gotować do miękkości mięsa i warzyw. 
   Miękkie mięso i warzywa wyciągnąć z garnka (jak ktoś chce wyciągnąć też ziele angielskie i liść laurowy), pozostawić czysty bulion.
   W tym czasie przygotować kuleczki z mięsa mielonego. Kajzerkę namoczyć w wodzie, dokładnie odcisnąć i dodać do mięsa mielonego. Doprawić do smaku, dorzucić sprasowane ząbki czosnku i wbić jajko, dosypać zioła. Całość wyrobić na jednolitą masę. Zwilżonymi lekko dłońmi formować nieduże kuleczki, które wrzucamy do wywaru drobiowego niech się pogotują trochę w bulionie, aby oddały swój smak zupie i nie były surowe w środku (jakieś 15 minut w zależności od wielkości kulek).
   Następnie dodajemy do zupy serek topiony. Nie chciałam wrzucać całych kostek do garnka, więc w oddzielnym naczyniu rozpuściłam go w gorącym bulionie i dopiero dolałam do zupy.
   Na koniec doprawiamy jeszcze zupę do smaku solą, pieprzem, ziołami i dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Gotujemy całość z 5 minut i podajemy z grzankami z bułki pszennej.

   Myślę, że zupa świetnie się sprawdzi w miej wykwintnej wersji, bez mięsnych kuleczek, podana z makaronem.

Zupa z serka topionego z mięsnymi pulpecikami

Oryginalny przepis znajdziecie u Pauliny na blogu Przepisoteka

P.S. Doczekałaś się :)


   Przy okazji zapraszam Was na mój drugi blog: foto-blog "Kieszeń pełna wspomnień" Znajdziecie tam kilka obrazków do pooglądania.

10 komentarzy:

  1. Ja też wiele dobrego słyszałam na temat zup z serka topionego ale nic nie zaszkodzi spróbować :-) a nóż widelec moim domownikom posmakuje zupka z serka topionego

    Agatkowa Mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet powinno się spróbować :) Ręczę za nią, że posmakuje rodzince.

      Usuń
  2. Myślę, że posmakuje. Warto spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że ją ugotowałaś. Jeszcze fajniej, że wrzuciłaś na bloga ;) Ostatnio powiedziałam mamie, że jej przepisy mają wzięcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę takiej spróbować koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś u kogoś jadłam zupe serową i bardzo mi smakowała ale sama jeszcze nie robiłam :) czas spróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ser topiony na kanapce, a to też ciekawe rozwiązanie. Najgorsze jest to, że każdy serek w składzie ma tyle wszelakich E..., że mnie to przeraża.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, ale teraz w każdym jedzeniu jest tyle wszelakich E..., że niestety nie jesteśmy ich w stanie wyeliminować z jadłospisu.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta