Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

21 marca 2012

Piaskowa babka cytrynowa

   W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkiej Nocy kupiłam foremkę do pieczenia babek, taką z kominkiem. Skoro kupiłam, to koniecznie musiałam wypróbować i oto na pierwszy dzień kalendarzowej wiosny proponuję babkę cytrynową. Jest to babka wg mojego pomysłu. Powstała w wyniku połączenia dwóch przepisów.

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 200 g masła,
  • 1 szkl cukru pudru,
  • 1 szkl mąki pszennej,
  • 1/2 szkl mąki ziemniaczanej,
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia,
  • Otarta skórka z 1 cytryny,
  • sok z 1/2 cytryny
Wykonanie:
   Miękkie masło z cukrem pudrem ucieramy mikserem na gładką masę. Następnie, nie przerywając ucierania, dodajemy jajka. Mąkę pszenną mieszamy z proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną. Tą mieszankę stopniowo dosypujemy do masy maślano-jajecznej, cały czas miksując. Na koniec dodajemy sok z cytryny i otartą skórkę cytrynową. Mieszamy całość.
   Formę do pieczenia babek z kominkiem dokładnie smarujemy masłem (nie zapominając o kominku) i wysypujemy mąką pszenną. Wylewamy ciasto do formy (jest dość gęste).
   Pieczemy godzinę w 180 C. Po upieczeniu i wyciągnięciu z formy, posypujemy wierzch cukrem pudrem.  

Piaskowa babka cytrynowa

Przepis dodaję do akcji:




Babki i babeczki

12 komentarzy:

  1. Nie ma to jak dobra, klasyczna babka :)

    Cieszę się, że chcesz dodać przepis do akcji wielkanocnej, jednak nie mogę go przyjąć dopóki zgodnie z zasadami pod przepisem nie będzie znajdował się banerek lub link do zaproszenia do akcji. Jeśli to poprawisz, będę mogła zaakceptować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm...pyszności:) Piękna babka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Adri, dawno Cię nie było. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. fajna babka i foremka tez własnie mam w planie taka kupic bo mam tylko jedną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza polecam Ci taką teflonową. Jak dla mnie rewelacyjna. Kupiłam taką po raz pierwszy i jestem zachwycona efektem.
      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  4. Nieźle wyrosła! Super przepis. Ja mam też teraz w najbliższych planach jakąś babę upiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu! Wielkanoc bez baby, to jednak nie to :)
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta