Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

5 marca 2012

Kluski "Chmurki"

Kluski "Chmurki" to znane pewnie każdemu kluski łyżką kładzione. A dlaczego chmurki? Tak moja Przyjaciółka nazywała te kluski kiedy była mała. Trudno się nie zgodzić z tą nazwą, w końcu wyglądają na talerzu jak chmury.
Najlepsze na świecie kluski "Chmurki" robi moja Mama - parę innych potraw by się jeszcze znalazło:), ja tylko nieśmiało próbuję dorównać Mistrzyni :)

Składniki:
  • 1/2 l mleka,
  • 3-4 jajka,
  • 400 g mąki,
  • sól

Wykonanie:
Do dużej miski wlać mleko, lekko posolić, wbić jajka i je roztrzepać.
Do mleka z jajkami dodawać stopniowo mąkę, cały czas mieszając, by nie porobiły się grudki. Gdy już wsypiemy całą mąkę, wtedy wyrabiamy ciasto ubijając je łyżką, jak najbardziej je napowietrzając. Czym bardziej napowietrzone ciasto, tym bardziej puszyste kluski. Dobrze wyrobione ciasto musi byś gładkie, lśniące i odchodzić od łyżki.
Kluski formujemy, oddzielając trochę ciasta szerokim kantem łyżki stołowej, przyciskając ją do brzegu miski.
Za pomocą łyżki stołowej "kłaść" kluski na osolony wrzątek, za każdym razem zanurzając łyżkę w wodzie. Po wypłynięciu klusek na wierzch, gotować jeszcze ok.2-3 minut (długość czasu gotowania zależy od wielkości klusek - najlepiej spróbować czy już się ugotowały).
Doskonale smakują z gulaszami i wszelkiej maści sosami.

9 komentarzy:

  1. To były kiedyś moje ulubione kluski, w dzieciństwie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieto, może warto wrócić do smaku dzieciństwa?

      Usuń
  2. Uwielbiam te kluski. U mnie jest mała różnica w przepisie - zamiast mleka woda i dodatek masła. W każdym razie smak jest mi znany, bardzo często je robię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O samej wodzie do tego ciasta słyszałam, natomiast nie z dodatkiem masła.

      Usuń
  3. śliczna nazwa ;) i kluseczki apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  4. tak sie mowi na te kluski na Kujawach. koleżanka musi mnieć wysokie o sobie mniemanie skoro przypisuje sobie tę nazwę. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta nazwa raczej ma więcej wspólnego z dziecięcą wyobraźnią, niż wysokim, mniemaniem o sobie, ot tak jej się skojarzyły, kiedy była dzieckiem.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta