Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

15 lutego 2012

Pączki "Leniuszki"

   "Tłusty czwartek" za pasem, więc czas zabrać się za smażenie pączków. Te tradycyjne wymagają nieco zachodu, dlatego też proponuję pączki w wersji dla leniwców lub niecierpliwych :) - z białego sera. Robi się je prosto i szybko, a są równie smaczne jak te z ciasta drożdżowego, jeśli nie lepsze. Osobiście wolę te serowe.

Składniki:
  • 1/2 kg białego sera,
  • 3/4 szkl. cukru,
  • 3/4 kostki miękkiego masła (dałam roślinne),
  • 3 jajka,
  • 3 szkl. mąki,
  • 1 łyżeczka sody,
  • kilka kropel esencji rumowej lub arakowej (opcjonalnie),
  • olej do głębokiego smażenia,
  • cukier puder do posypania

Wykonanie:
   Ser rozdrobnić (ja to robię tłuczkiem do ziemniaków). Do sera dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto.
   Lekko wilgotnymi dłońmi formować niewielkie kulki (rosną podczas smażenia).
   W garnku rozgrzać olej i wrzucać pączki na gorący tłuszcz. Podczas smażenia przemieszać je łyżką cedzakową, by usmażyły się równomiernie ze wszystkich stron.
   Gdy będą średnio brązowe wyławiać je na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
    Podawać posypane cukrem pudrem.

   Pączki te robi się naprawdę błyskawicznie. Gdy w garnku grzał się olej, przygotowywałam sobie kulki z ciasta. Tym sposobem potem wystarczyło tylko wrzucać je na gorący tłuszcz. Od momentu wyciągnięcia produktów z lodówki do usmażenia wszystkich pączków minęło 45 minut.


Pączki "Leniuszki"

8 komentarzy:

  1. o to coś dla mnie :)) slicznie wyglądają. Ja mam lenia własnie i powiedziałam sobie że jutro nic nie upiekę idę do cukierni, ale jak patrzę na te słodkośc to nie wiem czy wytrwam w postanowieniue

    OdpowiedzUsuń
  2. Iza ja Ci dobrze radzę zlekceważ cukiernię i weź się sama za pączki :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ile pączków mniej więcej wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  4. To zależy jakiej wielkości kulki się ulepi. Mi wyszło ponad 60.

    OdpowiedzUsuń
  5. sama jeszcze nigdy nie robiłam pączków, ale te są takie kuszące swoją prostotą (głównie przez brak drożdży), że aż się chce je przygotowywać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych tradycyjnych też nigdy sama nie robiłam, bo za leniwa jestem ;). Właśnie prostota tego przepisu przemówiła do mnie najbardziej.

      Usuń
  6. masło można zastąpić margaryną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, tylko musi być miękka aby zagnieść ciasto.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta