Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

25 lutego 2012

Korma

   Od dawna ostrzyłam sobie sztućce na to indyjskie danie. Ciekawy przepis znalazłam na forum strony Jamiego Oliviera. Nie mam pojęcia czy to oryginalna korma czy tylko wariacja na temat.
   Recepturę nieco zmieniłam: dałam mniej soku z cytryny - z 1 grubszego plasterka cytryny, bałam się, że danie wyjdzie za kwaśne, bo jogurt nadawał już kwaskowatego posmaku potrawie. Dając tyle soku ile napisałam sos był lekko kwaskowaty i o świeżym smaku, ale nie kwaśny. Zamiast 75 g śmietanki kokosowej dałam mleko kokosowe, więcej niż to było podane w przepisie, dodałam mniej mielonej kolendry, za to więcej czarnego pieprzu, po prostu dostosowałam proporcje przypraw do naszego smaku. Zamiast suszonego, wzięłam świeże chilli, które oczyściłam z pestek, bojąc się, by potrawa nie wyszła zbyt ostra, ale drugim razem tego nie zrobię, myślę, że kormie wyjdzie to na dobre. Nie miałam natki kolendry do posypania wierzchu, więc użyłam prażonych na patelni płatków migdałowych. Kolendrę śmiało można zastąpić posiekaną natką pietruszki.
   Mimo tych wszystkich modyfikacji potrawa wyszła bardzo smaczna i z pewnością kiedyś do niej wrócę.

Składniki:
  • 3/4 kg piersi z kurczaka,
  • 150 g jogurtu naturalnego (użyłam greckiego),
  • 2 cebule,
  • 1 świeża czerwona papryczka chilli,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 4 cm kawałek drobno startego świeżego imbiru,
  • 1 puszka mleka kokosowego a 400 g,
  • 1 łyżeczka garam masali,
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry,
  • 1 łyżeczka kurkumy,
  • szczypta mielonego czarnego pieprzu,
  • sól do smaku,
  • 2 czubate łyżki mielonych  migdałów,
  • sok z 1/2 cytryny (dałam mniej),
  • natka kolendry do posypania,
  • masło ghee lub olej roślinny do smażenia (u mnie olej słonecznikowy)
  • Ryż basmati (ja użyłam zwykłego),
  • laska cynamonu,
  • szczypta szafranu,
  • sól do smaku
  • woda
Wykonanie:
   Poprzedniego dnia zamarynować mięso: umytą pierś kurczaka pokroić w kostkę, lekko posolić. Imbir obrać, zetrzeć bardzo drobno na tarce, ząbki czosnku obrać, przecisnąć przez praskę. Imbir i czosnek wymieszać z jogurtem, do marynaty wrzucić pokrojone mięso i zostawić na noc w lodówce. 
Następnego dnia:
   Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę. Papryczkę obrać, oczyścić dokładnie z pestek, również pokroić w drobną kostkę. Cebulę wraz z chilli zmiksować blenderem na papkę.
   Na patelni rozgrzać trochę tłuszczu, na gorący wrzucić wszystkie mielone przyprawy i smażyć je 1 minutę, po tym czasie dorzucić masę cebulowo-papryczkową i smażyć mieszając jakieś 10 minut. Następnie na patelnię dodać mięso wraz z marynatą i smażyć wszystko 10 minut. Potem dolać mleko kokosowe, dosypać mielone migdały, mieszać wszystko by mleko się rozpuściło (płyn musi przykryć mięso, więc w razie potrzeby dolać wody) i dusić po przykryciem 30-40 minut, aż kurczak będzie całkowicie miękki.
   Ryż basmati ugotować w osolonym wrzątku z dodatkiem laski cynamonu i szafranu (ja ugotowałam normalny biały ryż tylko o osolonej wodzie), gdy będzie miękki odcedzić i podawać wraz z kormą.

Korma

7 komentarzy:

  1. ojjj bym sobie zdjadła takie danie ;) po liscie skladników i zdjęciu widać że pychotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Z imbirem, więc niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa orientalna propozycja, u mnie już w środę pyszne syryjskie szaszłyki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, ciekawa propozycja. Z taką ilością różnorodnych przypraw na pewno smakuje wyśmienicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na zdjęciu wygląda niepozornie, ale jak widzę co tam dodałaś, to chciałabym tego spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie jak będę robić kormę następnym razem, to zaproszę Cię na obiad ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta