Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

6 stycznia 2012

Kremowa tarta warzywna

   Jest to jedna z moich ulubionych wytrawnych tart. Ma niesamowicie aksamitne nadzienie, a to za sprawą serka homogenizowanego, który nadaje tę wyjątkową gładkość i sprawia, że tarta wprost rozpływa się w ustach.
   
Składniki:
Ciasto:
  • 300 g mąki,
  • 200 g masła,
  • 1 jajko,
  • 1-2 łyżki śmietany,
  • sól,
  • gałka muszkatołowa,
  • masło i bułka tarta do formy
Nadzienie tarty:
  • 1 czerwona papryka,
  • 1 puszka  krojonych pomidorów,
  • 1 naturalny serek homogenizowany,
  • 1-2 jajka,
  • 2 sprasowane ząbki czosnku,
  • 1/2 posiekanego pęczka natki pietruszki,
  • sól,
  • pieprz,
  • mielona papryka
Wykonanie:
   Na stolnicę wysypać mąkę, dodać masło, szczyptę soli oraz gałkę muszkatołową. Całość przesiekać nożem. Dodać jajko i śmietanę. 
   Szybko zagnieść ciasto, które potem wstawiamy do lodówki na minimum pół godziny. Ciasto musi być dobrze schłodzone.   
    W czasie, gdy ciasto chłodzi się w lodówce, robimy farsz: paprykę czyścimy z gniazd nasiennych, kroimy w kostkę, pomidory osączamy z zalewy (przynajmniej częściowo, by farsz nie był zbyt płynny), siekamy natkę, miażdżymy ząbki czosnku. Wszystkie te produkty dodajemy do serka homogenizowanego. Doprawiamy do smaku. Wbijamy jajka i mieszamy całość.
   Schłodzone ciasto wyjmujemy z lodówki i wykładamy je na wysmarowaną masłem i wysypaną tartą bułką formę do tarty. Nakłuwamy widelcem i podpiekamy w gorącym piekarniku (220 C) na słomkowy kolor.
    Na podpieczony spód wykładamy naszykowany wcześniej farsz i wstawiam na powrót do piekarnika. Pieczemy dalej w 180 C przez jakieś 30-40 minut.


Kremowa tarta warzywna

7 komentarzy:

  1. Moniś, super wygląda ta tarta :-) Wiesz, że ja jedyną tartę jaką zrobiłam (udaną), to gruszkowa - jest przepis na blogu. Inne coś mi nie bardzo wychodziły. Ale wiem, że Ty masz rękę do tart :-) Fajna propozycja na obiad.
    Pozdrawiam gorąco! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Forum kulinarne: Dziękuję, a tartę polecam jest bardzo smaczna.
    Tastefully: Nie taka tarta straszna, jak ją malują. Trochę potrenujesz i pobijesz na głowę wszystkich Francuzów w przygotowywaniu tart :)))
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam tarty, nie robiłam, ale patrząc na Twoją, to mam ochotę lecieć do kuchni i działać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovelykate: Dziękuję za miłe słowa :) Może czas zabrać się za jakąś tartę? Ja lubię tarty i na słodko i na słono. Najlepsze jest to, że tarta daje kucharzowi prawie nieograniczone możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  5. jeejj jak pysznie wygląda. Ja bym musiala zrobic z polowy porcji bo podejrzewam ze sama bym musiala zjesc;) ale wygląda tak pysznie ze nie ma tego zlego;))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Izaa! Na dobry początek przygotować tartę z połowy porcji, czemu nie? Gorzej, jak zrobisz z połowy, a Ci się chętni do jedzenia znajdą :))). Jeśli masz mięsożerców w domu, myślę, że swobodnie możesz dodać podsmażoną pierś z kurczaka, szybko się piecze, więc się nada.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta