Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

19 listopada 2011

Potrzeba matką wynalazku, czyli placki jabłkowo-bananowe z nutą wanilii

   Nie lubię jak cokolwiek marnuje się w kuchni i jedzenia nie wyrzucam, tylko staram się jakoś je zużytkować. Jak to mówią "potrzeba matką wynalazku", więc by się nic nie zmarnowało, kombinuję. Czasami z takiego eksperymentowania wychodzą fajne rzeczy, czasami mniej fajne :). Różnie to bywa.
   Dzisiejsze placki, to właśnie taki sposób na jabłka, które leżały i leżały, a amatora na nie jakoś widać nie było. By się nie zmarnowały, postanowiłam usmażyć słodkie placki z jabłkami. Niestety jabłka były tak malutkie, że byłoby ich zbyt mało po dodaniu do ciasta, stąd wpadłam na pomysł, by dorzucić jeszcze banany, i w ten sposób powstały bardzo smaczne, słodkie placki.

Składniki:
  • 2 serki waniliowe a 200 g,
  • 2 jajka,
  • 8-9 łyżek stołowych mąki (trudno mi określić dokładną ilość mąki, sypałam "na oko")
  • 1/4 szklanki mleka,
  • 1 duży cukier waniliowy,
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • olej do smażenia,
  • 1 duże jabłko,
  • 2 banany

Wykonanie:
   Do miski wrzucić serki waniliowe, wbić jajka, dolać mleko, wsypać cukier waniliowy. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Dodać mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszać, by nie było grudek.
   Banany obrać ze skórki, pokroić w plasterki. Jabłka obrać, oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić na ćwiartki i każdą cząstkę pokroić w plasterki. Owoce dodać do ciasta. Zamieszać kilka razy łyżką, by ciasto przykryło wrzucone do miski owoce.
    Na patelni rozgrzać olej. Na gorącym tłuszczu smażyć niewielkie placki na złoty kolor.
Po usmażeniu wyłożyć na talerz, wyścielony papierowym ręcznikiem, by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Podawać ciepłe, posypane cukrem pudrem.


Placki jabłkowo-bananowe z nutą wanilii


Przepis oczywiście dodaję do Mikserowej "Naleśnikowej soboty".

8 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł...też czasem robię takie z jabłkami :) następnym razem dorzucę tez inne owoce;)....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś jabłkowo-bananowe i były pyszne. Z serkiem uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Izaa: Rzeczywiście można kombinować z różnymi owocami, choć następnym razem zrobię tylko z bananami, bo banany w plackach mnie zachwyciły.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Slyvvia: To prawda, placki na bazie serka są wyjątkowo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie oprószone cukrem pudrem zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiejko, w takim razie częstuj się.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz Moniko, ja też zawsze staram się, aby nic się nie zmarnowało:) a placuszki z jabłkiem bardzo lubię:) pyszne te Twoje:)) pozdrowionka i zapraszam do mnie na konkurs:
    http://uwielbiamgotowac.blogspot.com/2011/11/konkurs-i-recenzja-produktu-kubus-go.html

    OdpowiedzUsuń
  7. No, to zabiorę sie niezadługo za te placuszki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piotrze, polecam. Banany w plackach powaliły mnie smakowo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta