Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

22 listopada 2011

Dyniowe ciasto Ilonki

   Od dobrych kilku tygodni na moim balkonie leżała sobie 6 kg dynia i czekała na jakąś kulinarną inwencję z mojej strony. Niestety wena nie nadchodziła i nie miałam żadnego pomysłu co z nią począć.
    Pojęcia nie miałam, aż do ostatniej niedzieli, kiedy to na blogu Ilonki  z Uwielbiam gotować! , zobaczyłam przepis na ciasto z dyni.  Od razu wiedziałam, że muszę je zrobić i że ten przepis, to tak długo wyczekiwana przeze mnie i przez dynię inspiracja.
  Od tego ciasta zaczął się dyniowy, kulinarny zawrót głowy, który trwał prawie cały dzień, a efektem tego szaleństwa były: ciasto, tarta, dżem i przecier. Oczywiście wszystko z dynią, a jakże by inaczej! 
   
    Moje ciasto nieco się różni od Ilonkowego, przede wszystkim nie jest tak ładne :), ponieważ pominęłam jego najładniejszą część, czyli ciastko "Uśmiechniętą dynię", które zdobiło wierzch u Ilki.
   Następnym razem dodam więcej dyni, bo choć dynia sama w sobie była wyraźnie wyczuwalna w smaku, to ciasto wyszło mi nieco suche i wolałabym by było bardziej wilgotne.

Składniki:
  • 300 g miąższu z dyni,
  • 5 jajek,
  • 1,5 szklanki cukru pudru,
  • 1 mały cukier waniliowy,
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 kostka margaryny,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka sody,
  • cynamon do smaku,
  • masło i bułka tarta do formy

Wykonanie:
   Miąższ dyni zetrzeć na tarce "drobne łezki". Margarynę rozpuścić i przestudzić.
Jajka ubić z obydwoma rodzajami cukru na puszystą masę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oraz cynamonem i stopniowo dodawać do masy jajecznej, ubijając wszystko mikserem. Nie przerywając miksowania, dolewać powoli rozpuszczoną margarynę. Na sam koniec dodać startą dynię. Zamieszać wszystko łyżką i wylać do nasmarowanej tortownicy.
   Piec w 180 C ok. 1 godziny.

Ciasto dyniowe

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam dynię, a jeszcze nic z nią nie piekłam! Muszę to zmienić, pyszne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nawet nie wiem czy uwielbiam dynię... Babcia robiła taką marynowaną i potem piekła z nią ciasto drożdżowe. Smaku nie pamiętam, ale wiem, że mi to smakowało. I też nic nigdy nie zrobiłam z dyni :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyna: Przepis już masz, więc do dzieła :)
    Sue: Częstuj się, smacznego!
    Tastefully: Ostatnią niedzielę (prawie całą) spędziłam w kuchni, szalejąc kulinarnie i odkryłam jakie to fantastyczne warzywo. Jeszcze parę przepisów z dynią w roli głównej się tu znajdzie, zatem będziesz mogła coś wybrać dla siebie.
    A ciasto drożdżowe z marynowaną dynią Twojej Babci brzmi intrygująco. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam jeszcze ciasta z dodatkiem warzyw

    OdpowiedzUsuń
  5. Izaa, choć może wydać się to dziwne, warzywa w ciastach świetnie się sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne to Twoje ciasto:) Ja swoje posmarowałam dżemem do którego przykleiłam ciastko;) cieszę się, że do mnie zaglądasz:)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta