Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

14 listopada 2011

Ciasto marchewkowe Pani Eli

   Dawno temu, moja koleżanka będąc w Szwecji, jadła ciasto z marchewki, które ogromnie jej smakowało. Później po powrocie do Polski opowiedziała mi o swojej przygodzie kulinarnej. Nie mogłam uwierzyć, że można zrobić ciasto z marchewki, ale byłam bardzo ciekawa jak smakuje. Niestety Ania ciasto owe jadła w cukierni i siłą rzeczy przepisu przywieźć nie mogła. Obeszłam się smakiem i tyle.
   Któregoś dnia w pracy, koleżanka przyniosła nam ciasto zrobione przez jej mamę, które było pyszne - było wilgotne i pachnące cynamonem. Byłyśmy zachwycone tajemniczym ciastem. Na nasze pytanie "Co to za ciasto?" padła odpowiedź: "Ciasto marchewkowe". Nie zastanawiając się dłużej poprosiłam o przepis, który to przytaczam poniżej. Nie wiem, czy to ciasto smakuje tak, jak to szwedzkie, ale wiem na pewno, że jest smaczne.

Składniki:
  • 4 jajka,
  • 1 szklanka cukru,
  • 2 szklanki mąki,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka sody,
  • 2 czubate szklanki marchewki startej na tarce o oczkach "drobne łezki", 
  • 1 szklanka oleju,
  • 2 łyżki cynamonu,
  • Odsączony i pokrojony w kostkę ananas z puszki
Wykonanie:
   Jajka ubijamy z cukrem, dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cynamon - miksujemy. Następnie dodajemy olej, również miksujemy. Na samym końcu dodajemy pokrojonego w kostkę ananasa z puszki i startą marchewkę, całość mieszamy. Ciasto wylewamy do foremki wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką i pieczemy w temperaturze 180 stopni C do suchego patyczka.

   Zamiast cynamonu można użyć gotowej przyprawy do piernika, a zamiast ananasa dodać rodzynki do ciasta, tak jak ja to zrobiłam w tej wersji, lecz moim zdaniem z ananasem ciasto z jest zdecydowanie lepsze, bo bardziej wilgotne i dłużej zachowuje świeżość.

Ciasto marchewkowe

12 komentarzy:

  1. ciasta marchewkowe sa smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo... ciasto marchewkowe jest dla mnie największą zagadką kulinarną. Nietypowe składniki, a smakuje jak wyśmienity piernik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne to ciasto ja sie przyznam że jeszcze nie piekłam a nawet nie jadłam ciast z dodatkiem warzyw;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Dopiero dzisiaj zajarzyłem, że poprzedni blog jest nieaktywny. Wiem, wiem wstyd mi trochę. Ale teraz juz jestem i zamierzam bywać często :)
    Ciasto marchewkowe - chyba nie dla mnie, ale za to pierożki z poprzedniego wpisu..... pychotka :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piotrze witaj na pokładzie "Skarbnicy smaków"!

    OdpowiedzUsuń
  6. IGlonus, to trzeba tę zagadkę rozwiązać i je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, z warzywnych ciast to póki co moje ulubione. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm... ciasto marchewkowe kiedyś piekłam. Ale w tym przepisie BARDZO zaciekawił mnie dodatek ananasa. Kusisz Moniś tym ciastem, oj kusisz :-)
    Ciasto w kolejce do zrobienia :-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaprosiłam swoją siostrę z rodzinką i postanowiłam zrobić ciasto marchewkowe.Ja zrobiłam z ananasem i wszystkim smakowało.Nawet na wynos S.poprosił

    Agatkowa Mama

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta