Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

27 września 2011

Zupa z czerwonej papryki

Przepis na tę zupę zobaczyłam u Shinju na blogu, i gdy tylko go zobaczyłam, to wiedziałam, że zupa ta musi znaleźć się na moim stole, jako że paprykę uwielbiam!
Inspirując się pierwotnym przepisem, wprowadziłam małe zmiany i wyszła mi bardzo smaczna, paprykowa zupka.

Składniki:
  • 1 kg czerwonej, oczyszczonej z gniazd nasiennych papryki,
  • 2 cebule,
  • 1 kartonik przecieru pomidorowego,
  • 4 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę,
  • 5 szklanek bulionu drobiowego,
  • ziele angielskie,
  • liść laurowy,
  • cukier,
  • sól,
  • pieprz,
  • ostra papryka w proszku,
  • suszona bazylia,
  • suszone oregano,
  • natka pietruszki,
  • olej do smażenia,
  • ryż.
Wykonanie:
    Cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić na patelni na oleju. Do cebuli dodać pokrojoną w kostkę paprykę i dusić warzywa do miękkości.
   Podczas gdy cebula z papryką duszą się na patelni, w garnku zagotować bulion drobiowy z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego oraz przeciśniętych ząbków czosnku. Niech przyprawy oddadzą swój smak, po czym wyjąć z garnka ziarnka ziela angielskiego i liście laurowe.
   Gdy papryka z cebulą się uduszą, dorzucamy je do garnka z bulionem, dolewamy przecier pomidorowy z kartonika, doprawiamy do smaku i gotujemy wszystko razem jakieś 20 minut, aż  się smaki "przegryzą". Na koniec miksujemy całość blenderem.
Gotową zupę podajemy z ryżem, z posiekaną natką pietruszki.

   Konsystencja mojej zupy jest gdzieś pośrodku pomiędzy zupą-krem, a tradycyjną "rzadką" zupą.  Zupa jest bardzo aromatyczna, paprykowa, aż chce się jechać do Budapesztu :)

Zupa z czerwonej papryki

10 komentarzy:

  1. Cieszę się, że skorzystałaś z tego przepisu i stworzyłaś własną zupę :)Wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki ma piękny kolorek ta zupka- też uwielbiam paprykę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wygląda i z pewnością równie dobrze smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! :) A zupa jest po prostu boska. Już należy do moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna zupka:) fajny przepis

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Ilonko! Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O będe musiał wypróbować:)
    Qualietta zmieniłem zdanie i przepisy bede dodawać może od jutra:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Adri bardzo mnie to cieszy! A zupę spróbuj koniecznie, jest pyszna. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę bardzo gorąco przeprosić autora/kę powyższego komentarza, niechcący go usunęłam. Przepraszam.
      Nie mniej jednak cieszę się, że zupa smakowała.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta