Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

24 września 2011

Kokosowe placki

Akcja "Naleśnikowa sobota" trwa, więc w związku z tym naleśniki oraz placki częściej goszczą na naszym stole. :)))
Ostatnio robiłam amerykańskie naleśniki, które bardzo przypadły wszystkim domownikom do gustu. Nie chcąc się powtarzać, zmodyfikowałam nieco przepis i otrzymałam całkiem fajne placki o kokosowym smaku.

Składniki:
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej,
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki,
  • 1 jajko,
  • 1/4 szklanki cukru pudru (można dać nieco mniej, ponieważ wiórki są słodkawe),
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • Wiórki kokosowe wg upodobania, ja dałam w myśl zasady im więcej, tym lepiej :)
  • olej do smażenia.

Wykonanie:
Wlać maślankę do wysokiego naczynia, wbić jajko, dodać cukier puder i ubić wszystko na puszystą masę. Następnie, nie przerywając miksowania, dodawać powoli mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec dosypać dużą ilość wiórków kokosowych i jeszcze raz zamieszać.
   Smażyć placki na złoty kolor na gorącym oleju. Podawać np. z dżemem.

Kokosowe placki

Osobiście placki podałam z lemon curd'em, czyli mówiąc ludzkim językiem - z cytrynowym kremem maślanym, który jest po prostu pyszny i niebotycznie kaloryczny!

Lemon curd

5 komentarzy:

  1. muszą być na pewno smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. A myślałam już, że wyczerpałam wszystkie możliwe sposoby na robienie placuszków...Dzięki za inspirację:)))Napiszę, czy wyszły równie dobre jak wyglądają na takie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miłe komentarze :).
    Duś: Placki są smaczne - miękkie i kokosowe.
    Igrediencje: Miło mi, że zostałam czyjąś inspiracją :) Takie komentarze są inspiracją i motywacją dla mnie, by dalej mieszać w garnkach.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta