Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

26 sierpnia 2011

Zupa krem z dyni

Składniki:
  • 800 g dyni (obranej i pozbawionej miąższu i pestek),
  • 1 seler,
  • 3 średnie ziemniaki,
  • 3 szklanki wywaru warzywnego (dla leniwych - może być z kostki, choć wiadomo, że własnoręcznie przyrządzony wywar jest lepszy),
  • 250 g wędzonego boczku,
  • sól,
  • pieprz,
  • gałka muszkatołowa.

Wykonanie:
   Z boczku odkroić skórę wraz z kawałkiem tłuszczu, pozostałe mięso pokroić w kostkę i zrumienić na patelni. Usmażone skwarki odłożyć na bok.
   Warzywa obrać, pokroić w kostkę i wrzucić do garnka. Dolać wody, dodać kostki warzywne (jeśli używamy, jak nie, to dodać wywar warzywny)  oraz tłuszcz wytopiony z boczku, dorzucić też odkrojoną skórkę, niech się pogotuje z warzywami i odda swój smak.
Gotować wszystko razem na małym ogniu do miękkości. Gdy warzywa będą miękkie, wyjąć skórkę od boczku, a resztę zawartości garnka zmiksować blenderem na gładką masę. Doprawić zupę do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Podawać posypaną skwarkami z boczku.
Można też uprażyć na suchej patelni gotowe już obrane pestki z dyni i również nimi posypać zupę.

Z zalecanych w przepisie 3 szklanek wody, odlałam 1,5 szklanki wywaru, ponieważ zupa wydawała się za rzadka i miałam wrażenie, że krem nie uzyska odpowiedniej konsystencji . Nie wylewałam jednak płynu, gdybym musiała zupę rozrzedzić.

Zupa krem z dyni

6 komentarzy:

  1. Ostatnio zakochałam się w dyni, zupę dyniową również mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie polecam ten przepis :) To moja pierwsza zupa z dyni i z pewnością nie ostatnia. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze kremu dyniowego. Koniecznie w tym roku muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu-tusiu obowiązkowo to zmień, nie pożałujesz! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam dyniowe zupy :) Polecam Ci kiedyś spróbować doprawić ją jeszcze imbirem - świetnie współgra z dynią!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra rada zawsze w cenie! :)Dziękuję za podpowiedź, następnym razem dodam imbir.
    U mnie w domu dyni się nie jadało. Kiedyś coś tam z niej robiłam, ale dawno temu. Właściwie dopiero ją odkrywam i żałuję, że tak późno :) Choć jak powiadają - lepiej późno niż wcale :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta