Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

22 sierpnia 2011

Tureckie placki z cukinii

Zazwyczaj placki z cukinii robię identycznie jak ziemniaczane, tzn. obieram cukinię, ścieram ją na tarce o najdrobniejszych oczkach, do tego dodaję drobno utartą cebulę, jajko, mąkę, doprawiam solą i pieprzem, no i smażę na oleju. Miałam tak zrobić i tym razem, gdy nagle przypomniało mi się, że w moim segregatorze z przepisami, zapisane mam na kartce składniki na tureckie placki z cukinii. Kłopot z tym zapiskiem jest taki, że na kartce są tylko produkty, a nie ma sposobu ich przyrządzenia. Jeśli dobrze pamiętam, to przepis pochodzi z programu telewizyjnego z przed paru lat i po prostu nie zdążyłam zapisać sposobu wykonania potrawy, więc ciasto postanowiłam przyrządzić, jak mi rozum podpowiadał.

Składniki:
  • 3 cukinie,
  • 1 cebula,
  • 5 ząbków czosnku,
  • 3 jajka,
  • 3 łyżki stołowe mąki (dałam więcej, bo mi się placki rozwalały podczas smażenia),
  • 200 g białego sera (dałam fetę),
  • 1 pęczek koperku,
  • 1 pęczek mięty,
  • (zamiast koperku i mięty dodałam natkę pietruszki, bo to miałam "pod ręką"),
  • sól,
  • pieprz,
  • mielona papryka,
  • olej do smażenia.
Wykonanie:
Cukinie obrać, zetrzeć na tarce o najgrubszych oczkach. Odcisnąć sok.
Wszystkie składniki dodać do startej cukinii:
Cebulę obrać, zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach. Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę. Fetę rozkruszyć, dodać jajka, mąkę, przyprawy do smaku, posiekaną natkę pietruszki.
Całość dokładnie wymieszać.
Smażyć na złoto z obu stron niewielkie placki. Wyjąć na papierowy ręcznik, by zebrać nadmiar tłuszczu.

Tureckie placki z cukinii
 Gdy my zajadamy się tureckimi plackami, w tle przygrywają nam chłopaki z Mor ve Otesi wprost ze Stambułu.



5 komentarzy:

  1. fajny pomysł..ja jeszcze placków z cukinii nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam te placki, bardzo ciekawa strona, chciałam dodać do obserwowanych, ale pisze tylko OBSERWATORZY i nie ma żadnej opcji
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny dziękuję za miłe słowa, a placki polecam. Mają naprawdę ciekawy smak.
    Agnieszko ja bloggera jeszcze do końca nie ogarniam, ale postaram się coś z tym fantem zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie jadłam placków z cukinii... Na pewno są smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta