Szukaj na tym blogu

O mnie

Moje zdjęcie

Uzależniona od herbaty miłośniczka psów i kolekcjonerka książek kucharskich, pasjami czytająca kryminały i literaturę skandynawską, a mimo to nie wiedząca gdzie stawiać przecinki.

12 sierpnia 2011

Ciasto z owocami

Bardzo proste i szybkie ciasto z owocami. W zależności od sezonu, możemy dodać do niego truskawki, śliwki bądź jabłka. Z każdym z tych owoców smakuje jednakowo dobrze.

Składniki (na małą blaszkę 24 x 24 cm lub tortownicę 20 cm):
  • 3 jajka,
  • 1 szklanka mąki pszennej,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 6 łyżek stołowych oleju.

Wykonanie:

Jajka ubijamy z cukrem zwykłym i waniliowym na puszystą masę. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i stopniowo, cały czas miksując, dodajemy do masy jajecznej. Na koniec dolewamy olej. Całość miksujemy.
Dorzucamy umyte i osuszone owoce, które przedtem:
  • jabłka: obieramy, oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w ósemki,
  • śliwki: usuwamy pestkę,
  • truskawki: oczyszczamy z szypułek
Do wersji z jabłkiem lub śliwką można dodać cynamon - świetnie się komponuje z tymi owocami. 

Temp.: 180 C 
Czas: 50-55 minut. 




5 komentarzy:

  1. mmmmmm...mniam mniam:D Ale smakowicie wygląda:)Szybkie i łatwe w wykonaniu.
    Mogę prosić Cię żebyś napisała do mnie na gg. Mam parę pytań:)(Znajdziesz go u mnie na blogu)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ucierane ciasta. Ostatnio zrobiłam takie ze śliwkami. Pyyyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. często robię, z różnymi owocami

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam to ciasto w weekend i całe zniknęło. Pyszne było, ze śliwkami, które nadają ciekawy smak. Tylko wyszło mi mało tego ciasta, bo mało jest składników, a sporą blachę i tak dla pewności pytam - chyba nie powinno byc problemu by ciasta zrobić 2 razy więcej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że się udało i Wam smakowało :). Myślę, że swobodnie możesz podwoić ilość składników, ciasta będzie po prostu więcej. Ja robię je w dość małej blaszce, co widać na zdjęciu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta