23 czerwca 2012

Placki ziemniaczane z pieczarkami

   Co zrobić z nieopatrznie rozmrożonymi pieczarkami? Wykorzystać je w plackach!
   Tak właśnie powstały te placki - z przypadku. W wyniku domowego niedogadania się kulinarnego rozmrożone zostały pieczarki.
Akurat miałam smażyć na obiad placki ziemniaczane, więc postanowiłam  dorzucić grzyby do ciasta. 
   Skoro można jeść placki ziemniaczane polane sosem grzybowym, to dlaczego nie można jeść placków ziemniaczanych z pieczarkami w środku? Nikt nie powiedział, że nie można. Do tego jogurtowy dip wg własnego pomysłu i mam kolejne autorskie danie na koncie :)

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków,
  • 1 duża cebula,
  • 1 jajko,
  • 200 g pieczarek,
  • 4 czubate stołowe łyżki mąki
  • sól i pieprz do smaku,
  • olej do smażenia

   Ziemniaki i cebulę obrać, zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach. Pieczarki obrać, pokroić w plasterki (jeśli korzystamy z rozmrożonych, koniecznie odcisnąć je z wody). Dorzucić grzyby do startych ziemniaków z cebulą, dosypać mąkę (ilość mąki zależy od rodzaju ziemniaków, jeśli są bardzo wodniste należy albo odlać nieco soku, albo dodać więcej mąki), doprawić do smaku i dokładnie wymieszać, by przyprawy równomiernie "rozeszły się" po cieście. Następnie wbić jajko i znów wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji.
   Na patelni rozgrzać olej. Łyżką stołową kłaść ciasto na gorący tłuszcz i smażyć placki na złoto-brązowo z obydwu stron. Gotowe wykładać na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, aby nadmiar tłuszczu się wchłonął.
   Podawać z dipem jogurtowym. (klik)


Placki ziemniaczane z pieczarkami

      Wczoraj Slyvvia rozpoczęła drugą edycję "Naleśnikowej soboty".
Z całą przyjemnością dołączam się do tej akcji i uznaję sezon naleśnikowo-plackowy w mojej kuchni za oficjalnie otwarty !


Naleśnikowa Sobota 2

6 komentarzy:

  1. Ojejku, ale fajny pomysł! Takie placki to strzał w dziesiątkę w mój gust kulinarny! Dzięki za przepis, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  2. a wiesz że ja zawsze placki to jadłam tylko na słodko z cukrem,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to polecam w wersji wytrawnej, są super.

      Usuń
  3. pyszne, mniam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Osoby Anonimowe proszę o podpisanie się imieniem lub nickiem.
Pozdrawiam Qualietta